Welkom bij Stichting Bowi

Een warm thuis. Bowi is meervoudig gehandicapt en wil graag een woning voor hem en zijn vrienden realiseren. Steunt u Bowi door uw kennis, contacten, enthousiasme en/of uw donatie. Bowi blijft optimistisch, bent u initiatiefrijk?

In 2009 is Stichting Bowi opgericht door mijn ouders en ik, Bowi. Wij realiseerden met de stichting projecten van klein tot groot. Nu in 2023 hebben we ons als doel gesteld een woonvoorziening te realiseren voor mij en mijn vrienden, wij hebben behoefte aan liefdevolle zorg op maat, warmte en geborgenheid. Thuis zijn mijn ouders zeer intensief bezig met de verzorging en/of begeleiding van mij. Dit willen ik en mijn ouders graag vertalen in een warm huis waar de verzorging en begeleiding op deze manier wordt voortgezet.

Stichting Bowi

Hoi, Ik ben Bowi!

Ik ben een jongen van drieëntwintig jaar en ik ben meervoudig gehandicapt. Meervoudig gehandicapt betekent dat je zowel verstandelijk als motorisch gehandicapt bent. Ik, Bowi, ben namelijk de reden waarom de stichting in het leven is geroepen. Mijn ouders, Tamara en Gerard, mijn jongere zusje Roos en ikzelf ervaren dagelijks wat het betekent om te leven met (een zoon/broer met) een meervoudige handicap.

Wil je meer over mij weten? Klik dan snel op de knop hieronder!

Word jij een nieuwe vriend van Bowi?

De woning

Bowi wil in de buurt van zijn ouders blijven wonen. Bowi zou het fijn vinden om te wonen met vrienden uit de EMB groep. Het gebouw moet niet alleen functioneel zijn, maar ook huiselijk en gezellig. Er is nog geen keuze gemaakt of het gebouw wel of niet verbonden zal zijn aan een zorgaanbieder. Uitgangspunt is dat ik en mijn vrienden er ons hele leven lang kunnen blijven wonen.

De zorg

De zorg en begeleiding is afgestemd op de ontwikkeling en de mogelijkheden van het individu. Bij de begeleiding ligt de nadruk op wat de bewoners kennen en kunnen en nog kunnen leren. Naast het individuele belang staat ook het groepsbelang centraal. Het beste is dat de groep gemêleerd van samenstelling op zowel verstandelijk niveau als verschil in lichamelijke aandoeningen is.

Heeft u een vraag aan onze stichting?

Vul dan ons contactformulier in.