Projecten

BOWI realiseert en ondersteunt projecten die op wat voor manier dan ook het leven van meervoudig gehandicapten optimaliseren. Hiernaast ziet u informatie over de projecten die momenteel onze aandacht hebben.

Project aanmelden?

Indien u een leuk idee heeft voor een project kunt u dit aangeven door het contactformulier in te vullen.
Een leuk en goed idee is immers altijd welkom!

Superdoewand

In september 2019 is Stichting Halte Zomervilla (ouderinitiatief) van start gegaan als woon- en logeerhuis voor ernstig meervoudig beperkte kinderen en jongvolwassenen. De betrokken ouders willen een huis waar hun kinderen zich veilig voelen, geliefd voelen. Een plek waar ze mogen zijn wie ze zijn. Een plek waar iedere EMB-jongere krijgt wat hij of zij nodig heeft; zorg op maat. Welzijn beperkt zich naar ons idee niet tot de eerste levensbehoeften. Ieder mens wil ook uitgedaagd worden, contact hebben met anderen, regelmatig buiten zijn en deelnemen aan de samenleving. Omdat er in de omgeving nergens een plek is waar deze jongeren kunnen wonen zoals ouders het wensen, hebben ouders zelf het initiatief genomen.
Eind 2018 werd een kerk aangekocht en verbouwd en inmiddels hebben we de beschikking over twee woonkamers, een praktische keuken, 15 slaapkamers, een snoezelkamer, een therapiekamer en een heuse binnentuin. In september 2019 zijn de eerste bewoners gestart. Inmiddels zijn er 8 vaste bewoners en ontvangen we in de weekenden meestal zo’n 5 logés.
Terwijl we als startende onderneming aan het ‘knokken’ zijn om wat vet op onze botten te krijgen, hebben we in de afgelopen maanden door de coronacrisis onze omzet terug zien lopen. Daarbij konden diverse inzamelingsacties, waaronder ons jaarlijkse benefietdiner niet doorgaan.
En dat alles terwijl we onze inrichting nog niet af is. Er staan nog een aantal zaken op ons verlanglijstje waar nu helaas geen geld meer voor is. Zo willen zij heel graag een Superdoewand. Dit is en combinatie van en tast en activiteitenwand. Draai aan de tandwielen, gooi een bal in het gat naar de bovenkant van de doewand en let op waar de bal weer tevoorschijn komt....

Voor dit project hebben wij nog € 1375 nodig!

Aantal donaties: 4
Bedrag gedoneerd: € 125